Koude handen, warme liefde - Reisverslag uit Halifax, Canada van Merel Vriethoff - WaarBenJij.nu Koude handen, warme liefde - Reisverslag uit Halifax, Canada van Merel Vriethoff - WaarBenJij.nu

Koude handen, warme liefde

Door: Merel Vriethoff

Blijf op de hoogte en volg Merel

04 Januari 2012 | Canada, Halifax

'Zo snel als het vertrouwd voelt om elkaar weer te zien, zo moeilijk kan het zijn om weer afscheid te nemen' is wat mijn papa zei toen ze weer op het punt stonden naar het vliegtuig te rijden. Wat is afscheid nemen toch vervelend. Het gevoel dat ik krijg als ik familie gedag moet zeggen is een intense verdrietigheid die echt letterlijk pijn doet. Na veel knuffels en kussen was het tijd om te gaan en na een sprintje achter de auto aan waren ze weer verdwenen. Het was maar kort, maar zeer krachtig. Echt geweldige dagen heb ik gehad met mijn zusjes en vader. Laat ik dan eindelijk maar eens beginnen bij het begin.

Op woensdag de 28ste om 20.25 zouden ze landen. Aangezien ze 5 uur op Boston moesten wachten om over te stappen, had ik ze tussendoor al even op Facebook gesproken. De eerste helft van de reis was dus in ieder geval gelukt! Ik wilde ze graag gaan ophalen op het vliegveld maar de airport shuttle die ik wilde nemen gaat alleen maar ieder uur om 15 na het hele uur. Ik kon dus pas om 20.15 vertrekken en kwam om 20.45 aan op het vliegveld. Ik had een erg leuk meisje in de airportshuttle leren kennen en was zo afgeleid dat ik op het moment dat ik Roosmarijn en papa zag niet in tranen in hun armen viel. RAAR! Al maanden had ik naar dit moment uitgekeken en iedere keer als ik erover droomde dan kreeg ik tranen in mijn ogen dus waarom dit op HET moment niet gebeurde weet ik niet zo goed... neemt niet weg dat ik super blij was om ze te zien en papa schoot meteen een paar plaatjes van de eerste minuut dat de zussen weer herenigd waren. De gehuurde auto hebben we opgehaald en we zijn opweg naar het hotel gegaan. Daar aangekomen hebben we de auto in valet laten parkeren, hebben we ingecheckt en de spullen naar de kamer gebracht. Ik had toevallig de lichtjes al aangedaan, een vaasje met roosjes neergezet, slingers opgehangen en een flesje nep champagne bessensap en 4 flutes neergezet om het zo feestelijk mogelijk te maken. Daarna ons gore onopgeruimde appartement laten zien en lekker naar bed gegaan. We hadden een kamer met 2 dubbele bedden en 1 kamer met een queensize bed naast elkaar met een tussendeur dus ik kon ook lekker blijven slapen.

De volgende dag waren zij al op en ik doodmoe! Hallo, dat klopt natuurlijk niet helemaal... ZIJ zouden een jetlag moeten hebben. Ik niet! Maar goed, laten we lekker gaan ontbijten want ROOSMARIJN IS OFFICIEEL 16 jaar! We gingen lekker in het hotel ontbijten. Het was een heerlijk buffet met een kok die wafels voor ons kon maken en omeletten bakte. Ik had de familie en vrienden van Roosmarijn gevraagd om kaarten op te sturen voor haar verjaardag en toen ik die aan haar gaf werd ze ontzettend blij! (en emotioneel!) Mama had ook een aantal lieve en lekkere dingen meegegeven voor mij. Mix om lasagne te maken, tagliatelle roomsaus, ragout en andere dingetjes. Erg leuk en lief. Nadat we alle cadeaus hadden gegeven mochten we eindelijk aanvallen. Het was een zeer goed begin van de dag. Vervolgens heb ik Halifax laten zien en zijn we naar Peggy's Cove gegaan. Dit is een vuurtoren op stenen en is een van de meest gefotografeerde plekken in Canada. Het waaide ontzettend hard en het was ijskoud maar wel echt geweldig om bezocht te hebben. We hebben erg mooie foto's kunnen maken! Daarna weer terug naar het hotel gereden en in de avond uiteten gegaan bij 'Your Father's Moustache', mijn favoriete restaurantje hier. Roosmarijn, Jasmijn en papa vonden het ook erg lekker en leuk. Gelukkig maar!

De volgende dag had papa mooie plekjes gevonden om te gaan wandelen. Eerst zijn we gaan ontbijten/lunchen bij Cora's. Mijn favoriete lunchroom. Roosmarijn had een pannenkoek met chocolade en banaan, zo groot heb ik ze nog nooit gezien! Papa en ik hadden en omelet en Jasmijn een yoghurt met cruesli ding. Lekker! Daarna zijn we dus gaan wandelen rond zo'n prachtig meer. We hebben verschillende eekhoorns gezien die we allemaal Arie noemde. Had Jasmijn bedacht. Papa filmde met mijn videocamera terwijl wij alledrie erg moesten lachen hoe Jasmijn met haar stem deed alsof ze Arie de eekhoorn was. Ik kreeg toen spontaan de ingeving dat Jasmijn een carriereswitch zou moeten maken. We zouden voor villa achterwerk stemmetjes van dieren moeten inspreken met een leuk verhaaltje. Ach wie weet....ooit. Daarna nog meer gewandeld en 's avonds naar de icehockeygame gegaan!!!! De Halifax Mooseheads moesten spelen tegen de Eagles uit Cape Breton. Het was echt heel gaaf om zo'n wedstrijd te zien. Jasmijn en papa hadden allebei een tshirt gekocht en Roosmarijn en ik van die vingers en hoedjes van schuim. Papa was lekker fanatiek zoals altijd en leefde zich helemaal in. Als er bijna gescoord werd zei ik 1x per ongeluk FUCK!!! Van papa moest ik dat veranderen in PUCK! (hockey-puk/puck/puc snap je 'm??) Jasmijn en ik hadden al snel een favoriete speler op het oog. Andrew Ryan. Iedere keer als hij speelde dan juichte wij net ietsje harder. Hij scoorde zelfs een keer! We hebben hard gelachen en zo'n wedstrijd bezoeken ga ik zeker weten nog veel vaker doen.

Volgende dag was het oud en nieuw. We zijn heerlijk gaan ontbijten bij de Famer's Market die achter het hotel aan de haven zit. Veel leuke stalletjes met verse producten gezien en dus genoten van een lekker ontbijtje. Roosmarijn wilde graag winkelen dus we zijn naar het Halifax Shopping Centre geweest. Daarna gingen we nog even naar het Leger des Heils waar Roosmarijn en Jasmijn een aantal leuke dingetjes hebben gevonden. Paar dagen daarvoor hadden papa en ik gezocht naar een tas voor mij om al mijn spullen in te doen zodra ik terug naar NL moet, aangezien een wieltje van mijn koffer eraf was gegaan tijdens de heenreis. Bedankt voor de tas pap! Helaas moest ik werken om 4 uur dus ik was naar werk gegaan. Ik was verdrietig dat ik moest werken want ik wilde gewoon echt niet werken terwijl mijn familie er was!!!! Maarja, ik kon er niks aan veranderen. Er was een comedieshow georganiseerd met een diner en ik moest de gasten naar hun tafeltje brengen. Om 23.00 uur moesten we 400 glazen champagne inschenken die we om 23.45 uit gingen delen. Om 00.00 hebben we zelf ook met een glaasje champagne geproost maar het was werkelijk de allersaaiste oud en nieuw die ik OOIT heb en zal meemaken. Erg jammer. Gelukkig waren zusjes en papa er even op uit geweest en hebben ze 5 minuten vuurwerk gezien. Canadezen zijn duidelijk niet zo uitbundig als Nederlanders wat betreft oud en nieuw.

Toen was het alweer zondag. Tijd om naar huis te gaan.... het afscheid hangt dan al de hele ochtend in de lucht.. niet echt leuk. We hebben nog lekker ontbeten en Jasmijn had het idee om een aftel-kalender/schema voor mij te maken. Echt super leuk. Nu kan ik iedere dag kijken hoeveel dagen ik hier nog zit. We hebben het schema zondag samen opgehangen. Arie de eekhoorn staat erop, Ryan de icehockeyer, Mooseheads, Twilight shizzle en dat soort dingetjes. Echt super leuk! Hij hangt boven mijn bed en iedere dag kijk ik ernaar. Hoe het verder verliep heb ik al verteld.

Papa, Jasmijn en Roosmarijn. Het was echt echt echt geweldig dat jullie er waren. Ik heb echt super dagen gehad! We zullen dit nooit meer vergeten. Oma Else, nogmaals bedankt voor het mogelijk maken van dit bezoek. Het betekend heel veel voor mij dat ik mijn moeder, George, zusjes en vader weer heb kunnen zien. Het is nu helemaal compleet.

Dikke kussen vanuit Canada! Over een maandje ga ik naar Personeelszaken! Super leuk. Ohja en vandaag is het hier -10!!! Gevoelstemperatuur -23... ach ik vind het wel best.

XOXO

Ps. Voor foto's graag via Facebook kijken. Zie onderstaande link. Ik heb namelijk al teveel foto's erop staan hier.

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150299860801464.339496.645766463&type=1&l=ae2897938b



  • 04 Januari 2012 - 18:58

    Maartje:

    Lieve lieve merel :). Ook jij natuurlijk een fijn 2012 gewenst:) morgen is mijn eerste werkdag bij abel en ben zo zenuwachtig!!ö dikke kus

  • 04 Januari 2012 - 20:17

    Ms. Novick:

    The visit sounds absolutely wonderful! Your report brought a smile to my face! I'm so glad that your whole family has now seen "your" world!

    I think you're going to like working in the Human Resource deparment. It will be a nice change for you.

    Big hug,
    Ms. N

  • 04 Januari 2012 - 22:18

    Oma Truus:

    O, Merel, wat een ontzettend leuk verslag; ik heb aan jullie gedacht, maar het was nog fijner voor jullie dan ik heb kunnen bedenken. En dan de foto's, van prachtig warm weer naar de koude, met dikke jacks en warme laarzen. Leuk om dat allemaal te zien. Sophie is in Zambia, nu heb ik echt drie meiden met leuke verhalen. Liefs van ons alle2.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 877
Totaal aantal bezoekers 53686

Voorgaande reizen:

08 Juli 2011 - 01 Juni 2012

Canadian Internship

Landen bezocht: