Nog 110 en dan hou ik het voor gezien - Reisverslag uit Halifax, Canada van Merel Vriethoff - WaarBenJij.nu Nog 110 en dan hou ik het voor gezien - Reisverslag uit Halifax, Canada van Merel Vriethoff - WaarBenJij.nu

Nog 110 en dan hou ik het voor gezien

Door: Merel Vriethoff

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 Februari 2012 | Canada, Halifax

Nog 110 dagen. Misschien klinkt dat als heel veel, maar aangezien ik met ongeveer 325 dagen begonnen ben moeten de laatste 3,5 maanden een makkie worden. Een eitje. Easy peasy. Begonnen bij Human Resources, lid geworden van de sportschool, ticket naar New York geboekt, verliefd geworden en nog veel veel veel meer. Zet maar even een lekker kopje koffie/maak een smoothie/neem een borrel en ga maar lekker zitten voor alle ins en outs.

Laat ik maar meteen even uit de wereld helpen dat ik niet verliefd ben op een Canadees. Mam, pap en de rest, ik kom gewoon naar huis! Geen zorgen. Nee ik, aan de andere kant van de oceaan heb vlinders in mijn buik gekregen van iets typisch Nederlands. Nooit achter mezelf gezocht! Ik kijk iedere avond De Wereld Draait Door op uitzending gemist en iedere keer ging het over de elfstedentocht. Doodmoe werd ik ervan (alhoewel Mark Tuitert geen vervelende aanblik is aan tafel bij Matthijs) maar het kreeg mij wel zover dat ik de film De Hel van 63 ging kijken. En sindsdien had ik de kriebels. Ik wil ooook dat de elfstedentocht doorgaat! Wat zou het gaaf zijn om langs de kant te staan en die sfeer mee te maken! De uitslag of it giet oan of niet was natuurlijk al eerder in NL bekend dan hier dus tijdens werk had ik even stiekem op nu.nl gekeken en kon zien dat het niet oan giet. Jammer jammer... volgend jaar dan maar even duimen. Erik Hulzebosch is trouwens ook wel echt een hele grappige man. Die zou cabaretier moeten worden.

Er zijn akelig veel bedelaars in Halifax en ik vind het vaak vervelend dat ze er zijn. Ik ben zelf een arme 'student' dus ik hou mijn kleingeld liever zelf en daarnaast vind ik het gewoon vervelend om te zien dat mensen met -10 de hele dag buiten moeten staan. MAAR het verbaasd mij wel hoe goed ze kunnen zijn voor mijn ego. Had ik mijn bloemenbroek aan, roept er eentje vanaf de andere kant van de straat: ' Nice pants!!!!!' Hahaha ik durfde niet te kijken want ik dacht dat het vast een grap was, maar toen ik hem later weer tegenkwam toen zei hij dat hij het echt meende. Een een andere keer kreeg ik complimenten op mijn haar. Vreemd, want ik heb een behoorlijke uitgroei op dit moment, maar hey, toch bedankt! Goed of slecht teken als daklozen mij er leuk uit vinden zien, ik weet het niet. Maar ik vind het prima.

Ik ben begonnen bij HR (Human Resources/Personeelszaken). Raar om de desk gedag te zeggen... ik ben zo getraind op het contact hebben met gasten en veel met ze te praten, te zien hoe ik hun verblijf fijn kan maken en dan nu beneden in de kelder achter een bureau helemaal niks te maken te hebben met gasten is heel different. Wel heel leuk om nu gastvrij te kunnen zijn tegenover de employees. Die Engelse termen zo tussendoor die gaan een beetje vanzelf sinds ik deze alinea begonnen ben. Vreemd. Heather was de voormalige assistente van Ms. Malana, de HR Director. Heather heeft mij dus een beetje wegwijs gemaakt de eerste dagen. We gingen de eerste dag zelfs al naar een Summer Job Fair. Die studenten aanspreken vond ik in het begin nog iets te spannend, maar cup cakes uitdelen ging mij heel goed af. Ik weet zeker dat ik mij de volgende keer al zekerder voel en ook mensen enthousiast ga maken om bij ons te komen werken. Tot nu toe vind ik HR wel 'leuk'. Ik kan het nog niet zo goed zeggen aangezien ik nog lang niet alles heb kunnen doen tot nu toe. Morgen begint er weer een nieuwe week dus we zullen zien.

Ik had mijzelf voorgenomen om lid te worden van de sportschool zodra ik bij HR zou beginnen. Ik heb nu namelijk eindelijk een regelmatig rooster dus dan is het goed te plannen. De eerste dag dat ik mij had ingeschreven meteen een lesje BodyPump gedaan. Jeetje mina wat is dat zwaar!!!! Met gewichten in je armen door je knieën en dat soort fratsen. De rest van de week kon ik niet meer lopen! De les die ik daarvan heb geleerd is dat ik dat dus voortaan aan het einde van de week doe ipv op de maandag. Caitlin is een meisje dat bij de sportschool werkt en zij zou mij de eerst volgende keer even helpen op gang te komen en mijn weg te vinden. Sinds die keer plannen we de hele week vol. Zij sleept mij ongeveer 4x per week naar de sportschool. Hup meteen na werk door naar de sportschool. Soms een lesje en soms gaat zij een uur gewichten, buikspieren of van die apparaten met mij doen. Eigenlijk heb ik dus een personal trainer! Heeeel fijn. Het is overigens niet helemaal de bedoeling dat zij mij zo traint. Ze zegt dat het ons geheim is haha. Zonder haar zou ik denk ik maar 2x per week gaan dus ik ben haar zeer dankbaar! En eerlijk waar, na 1 week zie ik al verschil. In het resort ben ik natuurlijk behoorlijk wat kilo's aangekomen en ik wil weer terug naar de strakke buikje. Komt voor de bakker!

Over een maandje zijn John en Michael hier! Mijn 2 Amerikaanse vrienden die ik heb leren kennen tijdens de uitwisseling naar Chicago in 2007. Het is een tweeling en ze zijn echt heel erg aardig. Tijdens de jaren door hebben we contact gehouden en nu komen ze mij dus opzoeken. Zij studeren in New York dus ik heb een ticket naar New York gekocht voor eind april en dan kan ik gratis overnachten. Super! Het is maar voor 5 dagen maar ik heb er wel heel veel zin in. Als het eenmaal april is ben ik sowieso heel vrolijk omdat ik dan nog maar een maandje hier ben. Wel raar hoe het altijd gaat, want ik weet nu al dat ik de mensen en het hier zijn ga missen. Nog even genieten dus!

Okeeeee dat was 'm weer voor deze keer. Bedankt voor al jullie enthousiasme!

Liefs uit Canada!





  • 12 Februari 2012 - 19:20

    Erica:

    Help ons af van een grote verwarring... Ben je nou verliefd op een Canadees (heeft ie ook een naam ?) of ben je alleen verliefd op Mark Tuitert en de Elfstedentocht ? Lieve schat, wat schrijf je toch vrolijk en leuk.

  • 12 Februari 2012 - 19:22

    Merel Vriethoff:

    haha mijn excuses voor de verwarring. Verliefd op de elfstedentocht!! bedankt voor de lieve reactie!

  • 12 Februari 2012 - 20:06

    Saskia Van Den Berg:

    Hey Merel
    De tijd gaat nu vliegen!! Leuk verslag weer, zo blijven we lekker op de hoogte. En helaas geen Canadese liefde...of gelukkig want dan kom je tenminste terug!!!
    Leuk dat die gasten uit Chicago je komen opzoeken en dat je naar New York gaat. Niet meteen de M&M's winkel leegkopen he, dan is al dat sporten voor nix geweest!!!

    Liefs Sas

  • 13 Februari 2012 - 08:38

    Inge:

    Hee Merel, super om je verhaal te lezen, geniet nog lekker daar en je mist hier niks qua efstedentocht of wat dan ook, het is koud en glad hier, bah! Sportse en werkse deze week, geniet er nog van!!

  • 13 Februari 2012 - 12:24

    Marit De Ridder:

    Verliefd......en ik dacht dat je alles vertelde :) (voor publicatie)
    Natuurlijk gun ik je dat van harte maar het verkleint de kans op terugkeer wel iets en dat zou ik toch niet zo leuk vinden (zachtjes uitgedrukt) Waar je in ieder geval voor terug moet keren is het in ontvangst nemen van je diploma eind juni. Je hebt 'm dubbel en dwars verdient!!!!!
    Kus Mamska

  • 13 Februari 2012 - 15:29

    Ms. Novick:

    Dear Merel,
    As usual, I devoured every word that you wrote! I have a feeling that these 110 days are going to fly by for you! You have a new challenge at work, a new work out schedule (good for you!), and a fantastic trip to NYC to look forward to! I, too, try to watch DWDD as often as I can .... but sometimes find Mattijs tiring .... Am curious to hear what you think of HR work. I remember from last year that you spoke of continuing your studies (HBO) in that field.
    Love,
    Ms. N

  • 14 Februari 2012 - 18:50

    Oma Truus:

    Genoten van je verslag en de foto-collage: zo leuk om te zien. Tja, de bedelaars, het lijkt wel of ze in alle grote steden aanwezig zijn. Blijf je verheugen op NYC, dat is zo geweldig om daar te zijn!! Heel veel succes bij de nieuwe uitdaging. Wat stoer : Merel gaat naar de sportschool, ook een geweldige uitdaging. Je gaat het volhouden, alle 110, 109, 108, 107, 106 enzovoort dagen!!!!! Groetjes en veel liefs van ons beiden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 53684

Voorgaande reizen:

08 Juli 2011 - 01 Juni 2012

Canadian Internship

Landen bezocht: