The Canadian life is treading me good - Reisverslag uit Halifax, Canada van Merel Vriethoff - WaarBenJij.nu The Canadian life is treading me good - Reisverslag uit Halifax, Canada van Merel Vriethoff - WaarBenJij.nu

The Canadian life is treading me good

Door: Merel Vriethoff

Blijf op de hoogte en volg Merel

24 Maart 2012 | Canada, Halifax

Lieve allemaal,

Nog even en ik ben weer terug in NL. Super veel zin in, maar ook een beetje eng..... want als ik dan straks weer terug ben dan is het leven weer normaal en ook wel een beetje saai. De eerste paar maanden nog niet hoor! Want ik ga natuurlijk heel veel leuke dingen doen. Maar na een paar maandjes krijg je geloof ik altijd zo'n moment waarop je eigenlijk wel weer terug zou willen naar Canada omdat het leven hier ook wel eigenlijk heel goed is. Ik mag fouten maken op werk aangezien ik maar een zielige student ben, maar als ik straks echt een baan krijg dan kan ik mij daar niet meer achter verschuilen. Ach eerst nog even 68 dagen zorgeloos leven.

Van 10 tot 18 maart waren John en Michael, mijn Amerikaanse vrienden, bij mij op bezoek! Ik maakte mij wel een klein beetje zorgen om die 8 dagen aangezien er in Halifax nou niet heel veel te doen is. Toch had Michael hele leuke dingen op het internet gevonden om te doen, dus de week vloog voorbij. Iedere avond hebben we lekker gekookt. Zalmpje uit de oven met zelfgemaakte aardappelpuree met bieslook en knoflook, steaks, pasta pesto, zelfgemaakte pizza, jammie. Naar het Maritime museum geweest, een ice hockey game gezien, gewandeld, naar McNab's Island geweest, naar de film geweest en uiteten geweest. Nu ben ik mij erg aan het verheugen op mijn tripje naar New York. We zijn opzoek naar een ballet voorstelling om naartoe te gaan en ik ben ook naar musicals opzoek gegaan maar er zijn niet echt leuke. Ook heb ik al een hele waslijst met vintage winkeltjes die ik wil bezoeken. Ik hoop een mooie horloge te vinden als aandenken. Ik ben bang dat ik ook 3 paar schoenen en jassen zal vinden, maar dat past toch nooit in mijn koffer terug.

Op werk gaat alles goed. Vooral Housekeeping houdt mij lekker bezig aangezien zij veel nieuw personeel zoeken. Veel mensen vragen mij of ik de Front Desk mis, maar eigenlijk moet ik eerlijk zeggen dat dat erg meevalt. Ik mis de mensen waarmee ik werkte, maar de zeurende gasten mis ik echt totaal niet! Verder heb ik zorgen om wat te doen met mijn toekomst. Klinkt heel serieus en is het ook wel. Ik wil eigenlijk heel graag mijn eigen tearoom opzetten in Amsterdam samen met mijn nichtje Maartje, maar is dat wel realistisch op je 20ste? Ik wil graag een HBO opleiding doen, maar liever niet Small Business want dat lijkt mij vreselijk saai. Als ik aan een HBO denk zou dat eerder in de richting van Human Resources gaan aangezien ik daar nu al veel kennis in opdoe. Maar als ik dan HR ga studeren dan zeg ik dus eigenlijk mijn tearoom vaarwel.... Tja ik zou willen zeg dat ik me geen zorgen moet maken maar ik zal toch echt snel een keuze moeten maken. Mochten jullie het makkelijk voor mij willen maken, dan kunnen jullie een miljoen storten op mijn bankrekening in ruil voor een gratis zelfgebakken cupcake want dan durf ik het risico van een eigen bedrijfje wel te nemen. Alvast bedankt.

Het zonnetje schijnt. Afgelopen week was het 25 graden. Aangezien ik in de kelder zit heb ik er niet echt van kunnen genieten maar het heeft de zomer kriebels wel verdubbeld. Ik wil graag even oma Else, oma Martha en oma Truus bedanken voor hun lieve brieven! Ontzettend lief!

Mijn verslagen zijn een stuk saaier geworden. Sorry! Betekend niet dat mijn leven minder leuk is geworden, maar misschien wel iets eentoniger.

Nog 2 maanden!!

Liefs van mij

  • 24 Maart 2012 - 17:53

    Ms. Novick:

    Dear Merel,
    What a wonderful report on your busy and happy existence in Halifax. I was glad to read that life is treating you well!
    Can you believe that Dorine is already returning to Holland? I feel soooo bad that I won't be able to see you in Halifax! On the other hand, you'll be back in The Hague soon and we will DEFINITELY get together when you're back!

    It's very exciting that you're going to NYC! Can't wait to hear about your impressions and experiences there.

    If you continue your education with a HBO study, that does not mean that you can forget your "dream" of a tea room in Amsterdam. You can do BOTH!

    Love,
    Ms. Novick

  • 24 Maart 2012 - 22:14

    Oma Truus:

    Wat fijn weer een verslag van Merel! Leuk om te lezen. Een tearoom in Amsterdam, wel dan kom ik zeker vaak bij je langs! Een HBO opleiding klinkt ook heel goed. Sluit het één het ander uit? Nee, toch? Het leven iets eentoniger? Met een trip naar New York in het vooruitzicht? Geniet ervan, het is met recht een wereldstad. Wij waren al heel blij met een temperatuur van ongeveer 10-12 graden. Geluksvogeltje! Liefs en groetjes van ons alle 2, oma T---s.

  • 25 Maart 2012 - 09:45

    Maartje:):

    Haay lieve merel!! Sorry zo druk gehad laatste tijd... Niet echt rustig kunnen zitten om je een mailtje te schrijven:- ) wat je ook in de toekomst zal doen... Ik zal je steunen hoor!! Én dan krijg je van mij cupcakejes voor de lunch :) maak je daar nu nou niet te druk om, geniet van je laatste dagen in canada!!:) ben blij als je weer terug bent!!!!!!:) dikke kus van je.nichtje

  • 25 Maart 2012 - 11:05

    Carlijn:

    Misschien een 'saai' verhaal maar alsnog super leuk om te lezen! Super gaaf dat je naar New York gaat, ik zou het er lekker van nemen ;-) De tijd gaat nu wel heel snel, voor we het weten zitten we bij de diploma uitreiking, gek!!! Geniet nog van de laatste weken!
    Liefs Carlijn

  • 26 Maart 2012 - 19:11

    Zus:

    Love you Meer, Roos

  • 28 Maart 2012 - 20:47

    Saskia Van Den Berg:

    Hey Merel
    Je verslagen zijn nog steeds niet saai hoor!!! Nog 65 dagen, pffff tijd vliegt. En ik moet je helaas zeggen dat je hier echt snel weer in het "normale ritme" zit. Maar als je dan de foto's bekijkt droom je weer heel makkelijk terug naar je mooie, grote avontuur
    Zal ik je voor de wedstrijden van eind juni inschrijven hahahaha

    Lastig die toekomst-keuzes. Maar HBO doen betekent een ingebouwde zekerheid en niet het opgeven van je tearoom, alleen uitstellen met een back-up plan!!!

    Hier verder alles zijn gangetje. Zaterdag 1/2 finale NK 3e divisie gehad, helaas niet doorgestroomd naar het NK. Verder 11 meiden door naar districtfinale en minimaal 1 team in TuCo finale :)

    Succes nog daar en ik wacht op je volgende blog!!

    Kus Sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 53693

Voorgaande reizen:

08 Juli 2011 - 01 Juni 2012

Canadian Internship

Landen bezocht: