De engeltjes schudden hun bedje uit - Reisverslag uit Halifax, Canada van Merel Vriethoff - WaarBenJij.nu De engeltjes schudden hun bedje uit - Reisverslag uit Halifax, Canada van Merel Vriethoff - WaarBenJij.nu

De engeltjes schudden hun bedje uit

Door: Merel Vriethoff

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 November 2011 | Canada, Halifax

Zo, lekker een paar eitjes gebakken en een sappie erbij dus helemaal klaar om weer een verslag te schrijven. Tijdens mijn stage op het resort had ik iedere 2 weken genoeg materiaal om een joekel van een reisverslag te schrijven maar hier lijk toch minder avonturen te beleven. Ondanks dat ik het hier dus veel meer naar mijn zin heb, valt er minder te vertellen. Ik hoop dat ik door maar gewoon te beginnen met schrijven op leuke dingen kom om jullie te vertellen.

Ondertussen werk ik een maand aan de Front Desk. Ik vind het nog steeds leuk en kom de 8,5 uur per dag al een stuk beter door. In het begin vond ik de dagen heel lang, maar ondertussen valt het allemaal wel mee. Tijdens iedere check out vraag ik natuurlijk of alles naar wens is geweest en altijd hoop ik dat ze het naar hun zin hebben gehad. Als dan iemand zo reageert van: uhm, ah, well.. uhmm.. dan voel ik mijn gezicht al verkrampen omdat ik zo overtuigend mogelijk mijn medeleven wil tonen en de juiste woorden uit wil brengen om ze met een tevreden gevoel te laten vertrekken. Meestal lukt dat wel, gelukkig. Daar komt dat hele acteren dus weer naar boven, alhoewel ik ook echt wel vaak het probleem begrijp en geen toneelstukje aan het opvoeren ben hoor. Weet je wat ik de laatste tijd veel doe? Ik zie veel Nederlandse achternamen voorbij komen. Zo kwam ik een Mr. Nagtegaal, gisteren een Ms. DenHaan en zo kom ik er nog veel vaker een paar tegen. Ik vraag dan altijd voorzichtig of het toevallig een Nederlandse naam is. En als ze dan ja zeggen en een beetje verbaasd reageren dan vraag ik altijd of ze toevallig familie hebben die uit NL komt. Zo ontstaan er vaak leuke gesprekjes. Zo woont Mr. Nagtegaal ergens mooi aan zee. Hij was op fietsvakantie geweest in Canada met zijn vrouw, en toen hadden ze besloten om te emigreren. En met Ms. DenHaan was het erg gezellig want we begonnen over Sinterklaas enzovoort. Ze vertelde dat haar moeder altijd oliebollen maakte tijdens oud en nieuw. Nu heeft ze mijn emailadres om dat recept door te sturen. (ja ik weet dat ik ook heus wel op internet op kan zoeken, maar dit is toch veel leuker?)

Aan de titel te zien heeft het hier dus gesneeuwd! Uit het niets opeens 30 centimeter sneeuw. Ik mijn rugtas weer ingepakt en op avontuur gegaan. Een paar mooie foto's gemaakt en in een koffiezaak beland. Lekker geskyped met Pris en aan school gewerkt. Sinds dien heeft het niet meer gesneeuwd en is het bijna allemaal alweer gesmolten. Ik vond het wel een heel mooi gezicht met de sneeuw.

Mevrouw Alberts is hier gisteren aangekomen. Dat is mijn docente Frans die ons hier in Canada opzoekt om te evalueren met onze managers. Ik was aan het werk en vond het heel leuk om een bekend gezicht te zien! Ik heb haar ingecheckt en 's avonds zijn we lekker uiteten geweest in het restaurant. Vandaag ben ik vrij dus gaan we er een leuk cultureel dagje van maken. We moeten nog even zien waar we heen gaan. Sommigen zullen het raar vinden, maar ik vind het gezellig!

Voor de rest niet heel veel spannends hier. Ik vind het zeer droevig dat ik Sinterklaas dit jaar niet mee kan maken. Ik had een stukje van de intocht bekeken op nos.nl en stiekem kijk ik soms het sinterklaas journaal terug hahaha. Ik heb een ontzettend geweldig lief Sinterklaas pakketje van oma Else ontvangen!!! Echt super! Lekker met chocola, een zwarte pieten muts, een chocoladeletter, een haarband met de mijter van de Sint en een lief tasje! Daar word ik dan wel heel blij van. 4 december wordt er een Sinterklaas feest gegeven hier in de buurt. Helaas worden wij vanaf die dag 4 dagen getraind om het merk 'Westin' helemaal te kennen, dus kan ik helaas niet gaan. Alhoewel ik het ook echt heel leuk vind om naar die training te gaan. Ik denk dat ik dan straks nog veel beter weet hoe ik gasten kan informeren en hoe ik om moet gaan tijdens verschillende situaties.

Oke dat was m weer! Ik geloof dat het typen nog aardig gelukt is! Bedankt voor het lezen!

Veel liefs van mij

  • 27 November 2011 - 16:59

    Cecile:

    Merel, wat kun jij toch mooi schrijven! Ik vind het fijn om dit zo te lezen! Ik mail je vanavond even terug. Dikke zoen

  • 27 November 2011 - 19:06

    Saskia Van Den Berg:

    Lieve Merel,

    Ik leef met je mee wat betreft het missen van Sinterklaas. Hij was vandaag bij Donar en ik heb nog ff geskyped met hem en de pieten (en een liedje moeten zingen, maar betwijfel of er vanavond wat in mijn schoen zit!!!) Clau had via whatts app ook nog wat foto's doorgestuurd!!! Super leuk....maar volgend jaar ben ik weer van de partij!!
    Wij vieren het hier wel met wat vrijwilligers. En ik heb geprobeerd het principe aan mijn gastgezin uit te leggen maar ze vonden vooral de chocolade kruidnoten interessant

    Van de sneeuw en kou kan ik me ff weinig voorstellen. Het is hier nog steeds boven de 35 graden!!!!

    Voor mij gaat het opschieten, woensdag over 3 weken komen Clau en mijn moeder al hierheen en dan na 2 weken reizen gaan we weer naar Nederland! Op naar de wedstrijden!!! Heb laatst tijdens de les geskyped met de meiden dus ik hou hun vorderingen in de gaten!!

    xxx Sas

  • 27 November 2011 - 19:12

    Marit De Ridder:

    Heerlijk om weer een stuk te lezen van je!
    Ik begrijp je Sinterklaasverdriet, maar vergeet niet dat je ook de surprise-stress mist en dat is niet zo erg, toch?

    Kussies van je mammie.

  • 28 November 2011 - 20:21

    Ms. Novick:

    Dear Merel,

    Ach! For one year you'll have to skip Sinterklaas. I agree with your mama: "Heerlijk" to not stress about gifts and "gedichten". There will be enough Sinterklaas celebrations in your life to compensate for this one year of not being able to celebrate.
    I was in Madrid last weekend and stayed in the lovely Westin Palace Hotel. Great hotel and great location in a culturally rich city!
    I'm hoping to be able to see you next April/May in Halifax. Dorine and I will work out the plans soon.
    In the meantime, continue to "charm" the guests who are checking in and checking out!
    Are you enjoying the city of Halifax? It must be so different than the resort area. It's a city of more than 500,000 people, so there is probably a lot going on. What kinds of things are you experiencing there (besides snow)?
    Big hug,
    Ms. Novick

  • 30 November 2011 - 08:56

    Rooooosje:

    LEUK MEREL! dikke kuss zus!

  • 09 December 2011 - 15:54

    Ilse:

    Hey Merel!
    Wat een verschil, ik ben elke dag peentjes aan het zweten ( en nu verkouden omdat het maar 30 graden is) en jij zit in de sneeuw!
    Ik vind je verslag onwijs leuk, ga snel de rest lezen!

    Liefs en kusjes!
    Ilse

  • 10 December 2011 - 22:03

    Oma Truus:

    Nee, jij bedankt voor het gezellige schrijven. Wij vlogen hoog boven/langs Halifax en hebben aan je gedacht! Jouw belevenissen met de hollandse namen, herken ik helemaal. In Grand Rapids kom je ook heel veel van origine nederlanders tegen. Soms levert dat leuke gesprekjes op, mensen die eindelijk weer eens hun oude taal horen. Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 18 Juni 2011
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 53697

Voorgaande reizen:

08 Juli 2011 - 01 Juni 2012

Canadian Internship

Landen bezocht: